Muntii Vladeasa:Pietrele Albe

Informatii pe scurt:

Obiective: Cascada Vălul Muresei şi Pietrele Albe

Marcaj:

Touristik Label - 7sfarşitul drumului public (cam la 6 km de la Răchiţele) –> Cascada Vălul Muresei (alt.1000 m) – >Valea Seaca

Touristik Label - 8 Circuitul Pietrelor albe: Valea Seacă-> Pietrele Albe (punct maxim vf Piatra Graitoare 1557 m (GPS-l nostru arata 1663m)->Valea Seacă

Touristik Label - 7Valea Seaca ->Cascada Vălul Muresei (alt.1000 m) ->sarşitul drumului public (cam la 6 km de la Răchiţele)

Timp total: 5 ore si 30 minute

Data: 10.10.2020

________________________________________________________________________

Filmul drumetiei noastre

Daca doriti sa vedeti si alte filme din drumetiile noastre, va rugam sa va abonati la canalul de YOUTUBE:

Povestea noastra

Pe Pietrele Albe am pus ochii la inceputul verii cand am fost pe Vf Vladeasa dar nu am ajuns sa le escaladam decat acum, la inceput de octombrie.

Brandusele de toamna de pe pajistile dintre sate si pomii colorati in ruginiu ne-au incantat inca din masina. Pe traseu, insa, am avut parte , de spectacol adevarat dat de cascada Valul Miresei dar si de semetele stanci pe care le-am strabatut de la un capat la altul.

Am lasat masina la capatului drumului public, (cam la 6 km de la Răchiţele) si am mai mers mai putin de 1 Km prin cheile Stanciului, intr-un peisaj de toamna deosebit, pana la Cascada Vălul Muresei (Răchiţele) pe care am gasit-o singura, doar pentru noi.

Cascada Vălul Muresei este una dintre cele mai spectaculoase cascade din Romania, avand in vedere debitul mare de apa. Este situata la altitudinea de 1.000 m, are 30 m inaltime si este asezata in 2 trepte, sapate in stanca.

Ocolim cascada prin stanga ei, si o luam pe un drum forestier. Dupa aproximativ 3 Km (de la cascada) ajungem la o intersectie. Indicatoarele plasate acolo ne indica niste trasee (spre Pietrele Albe, spre Varful Vladeasa, spre Piatra Tâlharului…). Noi alegem punctul galben (Circuitul Pietrelor Albe).

Urcam pe cursul Vaii Seaca, care chiar este seaca. La inceput drumul este imbracat cu calcar devenit marmura iar mai sus urca printre brazi si ne ofera perspectiva deosebita asupra Pietrelor albe .

Iesim la un drum forestier, pe care ne amintim ca am mai fost in primavara cand am facut circuitul Cabana Vladeasa-Vf Vladeasa -Cabana Vladeasa. Megem doar cateva minute pe acest drum apoi o cotim spre dreapta, pe muchia Pietrelor Albe.

De-aici incepe aventura! Strabatem toata creasta a acestor stanci pe muchia ascutita. Suntem atenti la pasi dar si la peisaje. Spectacolul se inteseste odata cu norii care acopera ca o cortina o parte din creasta.

Dupa ce trecem de Pietrele Albe (cel mai inalt varf este Varful Piatra Grăitoare de 1557 m , gps-ul nostru arata c-ar fi situat la alt. de 1563 m) poteca ne duce spre stanga printr-o poiana, apoi o coteste spre dreapta, intram intr-o padure in care coborarea este destul de abrupta, dupa care iesim intr-o alta poiana cu brazi rari. Din cand, in cand, aruncam o privire inapoi sa vedem frumoasele pietre si ne minunam de grozavia facuta (Acum cateva minute eram ca niste acrobati pe muchia lor!)

In curand, traseul iese la Mina Veche, locul unde sunt amplasate indicatoarele, punctul de unde am inceput circuitul. Noi continuam pe drumul forestier pana la Casacada Valul Miresei si mai departe pana la masina, pe langa Valea si Cheile Stanciului un loc de asemenea foarte frumos.

Cand am ajuns la masina, GPS-ul ne arata ca am facut 14,5 Km in 5 ore si 30 minute dar

Facebook Comments

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.