Cu bicicleta: Cheile Galzii si Cheile Intergalde

• Cheile Întregalde
  • Piatra Cetii

_____________________________________________________________________

Lasam masina in Poiana Galdei si o luam in saua bicicletei pe Drumul Comunal 107. Inca de la inceput avem in fata peretele fotogenic al Pietrei Cetii si langa noi valea Galdei care curge in sens invers ceea ce inseamna ca trebuie sa ne concentram putin la invartitul rotilor. Greu, greu dar suntem multumimiti ca tot drumul l-am facut pe bicicleta si nu pe langa ea.

Pe Piatra Cetii am fost in urma cu doar 3 saptamani si fost interesant sa-i simtim frumusetea escaladand stancile ei dar este minunat sa-i vedem splendoarea avandu-o in fata noastra. Acum ne simtim ca la cinematograf in care admiram spectacolul naturii in toata splendoarea lui.

Asadar mergem o perioda pe un asfalt proaspat turnat avand in jurul nostru paduri si pasuni, totul de un verde crud de neimaginat.

Apoi urmeaza o portiune de cateva sute de metri neasfaltaltata tot printr-o padure (de data asta prafuita de la praful de pe drum) dar reintram curand pe drumul ingust dar „renovat”. Drumul isi face cu greu loc printre chei, la concurenta cu Valea Galdei. De fapt acest firicel de apa nu este concurent, este tovaras de nadejde al drumului deoarece de milioane de ani a reusit sa despice muntele in doua, a sapat aceasta trecatoare gigantica. Ce inseamna sa fii perseverent! Poate ar trebui sa invatam si noi ceva din asta!

Rezervaţia naturală Cheile Întregalde se întinde pe o lungime de 800 m şi prezintă două mari vârfuri calcaroase, Plaiul (1.174 m, în partea nordică) şi Pleşa Caprei (1.139 m, în partea sudică). Noi pedalam printre stanci!

Iesim din chei in satul Modolesti unde gasim indicatorul care duce spre Piatra Cetii (in 3h-3,5h) si apoi continuam prin satul Intregalde.

Noi pedalam pe drumul carosabil de pe Valea Găldiței si ne oprim langa podul văii lvăniș care duce la Cheile Turcului. Nu mergem spre aceste chei ci ne oprim aici, scoatem drona si facem cateva filmari si fotografii pe care sa le ducem acasa sa ne aminteasca de frumusetea turei.

Inapoi ne-am intors pe acelasi drum, am prelungit tura pana in Galda de Sus. Drumul a fost doar in cobarare, asa ca am plutit frumos admirand peisajele minunate ce se derulau in jurul nostru.

Am trecut si prin Cheile Gălzii, a alta rezervatie naturala, o zona de chei care stapung muntii Trascaului vechi si calcarosi, din nou, creand un peisaj deosebit.

Haideti sa pedalam impreuna si pe Youtube:

Despre drumetia noastra pe Piatra Cetii si in Poiana cu narcise:

Facebook Comments

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.